Голова ЦК хореографії

Савчук Микола Омелянович

викладач-методист, заслужений працівник культури України

ЦК хореографії

Хореографічний відділ було започатковано у 1963 році, і тоді ж відкрито спеціалізацію «Народна хореографія». Упродовж 60 років хореографічну школу коледжу плекала потужна плеяда викладачів: заслужений працівник культури УРСР Ілля Богданець, Ярослав Лущаков, Євгенія Сиротинська, Микола Шендельман, Федір Бондарук, Сергій Жарков, Юрій Керекеш, заслужений артист України Віктор Дужич-Ніколайчук, Наталія Захарчук, Олександр Кашевський, Олексій Яриш, Людмила Терехова, Олена Чокан, Олена Савчук, відмінник освіти України Сергій Кравчук, заслужений працівник культури України Олег Козачук, Юлія Келемен.Допомагали їм концертмейстери – заслужений артист України Ростислав П’ятачук, Віталій Лобурський, Віктор Кулик, Петро Пасюк, Анатолій Стецько, Марія Дреєр, Тамара Вавіліна, Микола та Володимир Клімаси, Володимир Степанов, Олег Петрук, Олександр Стельмащук, Олександр Федотов.

Сьогодні мистецтву танцю навчають п’ятеро викладачів – голова циклової комісії заслужений працівник культури України Микола Савчук,викладачі-методисти Валентина Барабаш (кер. ансамблю класичного танцю)та В’ячеслав Лопанов (кер. ансамблю сучасного танцю), викладачі Юлія Малиновська та Микола Цапяк (кер. ансамблю народного танцю), а також концертмейстери – Тетяна Карпось, Валентина Возняк, Андрій Рихлюк таРоман Некоз. Хореографічний відділ є провідним центром танцювальної культури та мистецтва Західного регіону України, Волині зокрема. Викладачі спрямовують свої знання та досвід на професійний підхід до вивчення методики хореографічних дисциплін, ознайомлення студентів з вітчизняною та зарубіжною культурою хореографічного мистецтва, вміння створити нові композиційні моделі та розвивати і пропагувати танцювальну культуру. Більшість викладачів свого часу працювали, або й досі є діючими артистами балету, що забезпечує виконавську майстерність вихованців відділу на високому рівні. Упродовж 4 років навчання студенти опановують знання, вміння та навички із таких дисциплін: «Класичний танець», «Народно-сценічний танець», «Український танець», «Сучасна хореографія та її напрямки», «Сучасний та бальний танець», «Ансамбль класичного танцю»,«Ансамбль народного танцю», «Ансамбль сучасного танцю», «Композиція та постановка танцю», «Майстерність актора», «Дуетний танець», «Соціальні танці» «Віртуозні техніки в народно-сценічному танці», «Історико-побутовий танець», «Історія хореографічного мистецтва», «Історія костюму», «Методика викладання хореографії», «Методика роботи з хореографічним колективом» та ін. 

Вивчення класичного танцю спрямовано на освоєння методики класичного танцю та підготовку танцівників, де студенти ознайомлюються із сутністю та змістом класичного хореографічного мистецтва. Саме класичний танець максимально впливає на формування виконавської та сценічної культури, артистичності, виразності та творчої індивідуальності студентів. Краса та багатство виразних засобів, величезна палітра рухів покликані зробити тіло виконавця гнучким, рухливим та дисциплінованим, чуйним інструментом, за допомогою якого створюються барвисті танцювальні образи, розкривається яскравий внутрішній світ виконавця. Ансамбль класичного танцю є лауреатом обласної премії імені І. Ф. Стравінського, дипломантом музичного фестивалю «Стравінський та Україна». Діяльність ансамблю класичного танцю покликано ознайомити студентів із зразками світового класичного мистецтва, в репертуар колективу входять хореографічні композиції на музику Л. Мінкуса «Дон Кіхот»; І. Стравінського «Жар-птиця», «Велика жертва» («Весна священна»), «Танго»; М. Скорульського «Лісова пісня», Я. Степового «Натхнення» («Прелюд пам’яті Т. Шевченка»), А. Пашкевича «Ти у гаях» у постановці В. Барабаш.

Заняття народно-сценічним танцем є своєрідним регулятивним інструментом впливу у формуванні крос-культурних компетентностей, вихованні патріотизму, естетизацію молоді. Народний танець активізує найглибинніші пласти людських емоцій, вивільнює душу від повсякденності, допомагає зазирнути в неї, відчути її красу. Він завжди був і залишається потужним культуротворчим чинником у житті кожного народу, оскільки танок є регулятором народного способу життя у взаємодії з іншими видами культури та мистецтва, визначаючи його ритм, темп, тембр і естетичну повноцінність. Фактор нестримного розвитку хореографічного мистецтва наклав відбиток на

навчальні хореографічні дисципліни шляхом постійного доповнення та вдосконалення теоретичних і практичних знань та умінь. Тому, формування фахових компетентностей у сфері народно-сценічного танцю є однією із ключових складових при підготовці майбутнього вчителя хореографії, артиста танцювального колективу. Адже основною метою цього процесу євиховання танцювальної виразності, уміння відображати емоційний стан, національний характер та сценічний образ одночасно зі зростанням фізичного навантаження та технічної складності руху. Концертні  номери ансамблю народного танцю привертають увагу глядача своєю безпосередністю, професійним виконанням та віртуозністю, розмаїттям народного костюма та потужним музичним супроводом. Ансамбль народного танцю коледжу є лауреатом численних Всеукраїнських та Міжнародних фестивалів-конкурсів. Репертуар колективу представляє світове та вітчизняне народне хореографічне надбання, а також авторські постановки викладачів, наприклад «Волинські візерунки», «Кивак», «Волинська веселка» М. Савчука, «Крутак» М. Цапяка, «Гопак» В. Лопанова та ін.

Специфіка сучасної хореографії полягає у вивченні студентами основних технік провідних шкіл сучасного хореографічного мистецтва та їх впливу на розвиток мистецтва в цілому, зокрема викладачі відділу акцентують увагу на вивченні техніки демі-класики, модерн та джаз-модерн танцю. Хореографія ансамблю сучасного танцю вабить глядача можливістю побачити й відчути художні образи в сучасному хореографічному трактуванні, викликає емоції й почуття, примушує співчувати і співпереживати. Креативний симбіоз хореографії, музики, пластики та авторського почерку керівника створюють комплекс виразних засобів, які уможливлюють та активізують фантазію, уявлення, інтуїцію. Зокрема, здобутками творчого досвіду ансамблю є постановки «Дай Бог», «Мамо не плач», «Амазонки», численні тематичні перформанси на міських та обласних заходах під керівництвом В. Лопанова.

Робота хореографічного відділу спрямована на співпрацю із стейкхолдерами регіону, яка дає можливість студентам проходити педагогічну та переддипломну практику з можливістю працевлаштування. У цій групі інтересів слід виділити Волинську обласну філармонію (головний балетмейстер Волинського державного академічного народного хору, заслужений артист України В. Смирнов), Волинський академічний обласний український музично-драматичний театр ім. Т. Шевченка (головний балетмейстер, заслужений діяч мистецтв України В. Замлинний), колективи Палацу культури м. Луцька (Зразковий ансамбль народного танцю«Волиняночка» під керівництвом заслуженої працівниці культури України О. Козачук; Народний аматорський ансамбль народного танцю «Волинянка» – кер. заслужений працівник культури України О. Козачук), колективи Палацуучнівської молоді м. Луцька (Народний ансамбль спортивного танцю «Троянда» – кер. О. Кравчук; Народний художній колектив ансамбль народного танцю «Радість» – кер. Я. Смирнов) та багато інших колективів, приватних студій та танцювальних шкіл Волинської області та за її межами.

Педагогічні пошуки та практична творча діяльність колективу хореографічного відділу спрямована насамперед на формування художньо-естетичного досвіду молоді й ґрунтується на духовному збагаченні та формуванні гармонійної особистості. Важливою компонентою виступає діяльність відділу у науково-методичному спрямуванні, що є чи не основною умовою успішного здійснення навчально-виховного процесу. Особливого значення викладачі надають розробці методичних рекомендацій з профілюючих дисциплін, дослідженню танцювальної культури Волині. ЦК Хореографії підтримує науково-практичні контакти із провідними вузами України, збагачується неоціненним досвідом, організовуючи практичні конференції, майстер-класи в Україні та закордоном, приймає участь у конференціях всеукраїнського та міжнародного статусу, які розширюють наукові та творчі можливості співпраці з провідними митцями в галузі хореографії.

Серед численних успіхів колективів хореографічного відділу Волинського фахового коледжу культури і мистецтв імені І. Ф. Стравінського Волинської обласної ради за останні роки можна виділити перемоги та призові місця у таких фестивалях та конкурсах, як: Міжнародний конкурстанців народів світу «Веселкова Терпсихора» (Київ, 2009), III Всеукраїнськийхореографічний фестиваль імені Павла Вірського (з виступом на гала-концерті в Національній опері України, Київ, 2010), Міжнародний фестивальукраїнського фольклору «Берегиня» (Луцьк, 2011), V Всеукраїнськийхореографічний фестиваль імені Павла Вірського (з виступом на гала-концерті в Національній опері України, Київ, 2017), VI Всеукраїнськийхореографічний фестиваль імені Павла Вірського (Київ, 2021), Всеукраїнський хореографічний конкурс "Танець-життя" (Харків, 2022), Відкритий конкурс хореографічного мистецтва "Вінницька терпсихора"(Вінниця, 2022), Міжнародний фестиваль-конкурс мистецтв «До небес долетять голоси» (Харків, 2022), Всеукраїнський двотуровий багатожанровий конкурс мистецтв «Долоньки миру та щастя» (Київ, 2022), Всеукраїнський фестиваль-конкурс «Танцювальний оберіг» (Київ, 2022), International multi-genre two round competition «Ancona Fest» (Ancona, Italy, 2023), та багато інших.

 


СЕРТИФІКАТИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ