Голова ЦК образотворчого мистецтва
Пасюк Софія Олегівна
ТВОРЧИЙ ДОРОБОК ЦИКЛОВОЇ КОМІСІЇ
Циклова комісія «Образотворче мистецтво» Волинського фахового коледжу культури і мистецтв імені І.Ф. Стравінського, заснована у 1992 році, стала передумовою довгоочікуваної орієнтації середньої ланки художньої освіти у Волинській області. Основними ініціаторами створення стали викладачі Луцького училища культури В.М. Лобанов і Р.М. Смаль.
За роки свого існування циклова комісія зазнала неодноразових реорганізацій та перебудов. Змінювалась мистецька орієнтація та назва. Так, у 1992 року щодо підготовки художніх кадрів, спроможних вирішувати проблеми "естетизації" навколишнього середовища, циклову комісію декоративно-прикладного мистецтва сформували на базі Луцького училища культури, який після злиття у 1997 році з Луцьким музичним училищем отримав назву Волинського державного училища культури і мистецтв, а відділ «Образотворче та декоративно-прикладне мистецтва».
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 20 червня 2007 року «Про затвердження переліку спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста» циклова комісія отримала назву "Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація".
Нині циклова комісія має назву «Образотворче мистецтво».
Багаторічна викладацька діяльність педагогічного колективу циклової комісії стала міцним фундаментом, на якому впродовж трьох десятиліть здійснюється підготовка фахівців з образотворчого, декоративно-прикладного напрямків: художня обробка дерева, лозоплетіння, декоративний розпис, художня кераміка, декоративне оформлення, цифрові технології.
Відповідно організовані освітньо професійні програми:
Працюють класи рисунку та живопису, лозоплетіння, кераміки, різьблення, розпису, цифрових технологій, теоретичних дисциплін.
Головна форма набуття фахових знань – навчання студентів в класах, якими керують авторитетні майстри мистецтва – С. Пасюк, І. Хом'як, В. Мискевич, І. Щур, О. Щур, Ю. Лопанова, Ю. Недопад, Р. Бочкай, О. Лопанов. Попри різну спрямованість, їм притаманний індивідуальний підхід та дбайливе ставлення педагогів до творчої особистості студента, культивування вільного самовираження, заохочення до оригінальних композиційних вирішень з урахуванням кращих національних надбань.
Кожна робітня має своє творче обличчя, напрямок та індивідуальну методику виконання програми, а кожен її керівник – то своєрідна особистість. Постійно оновлюється зміст навчального процесу, впроваджуються новітні методики щодо підготовки фахівців. Індивідуальний підхід дає можливість кожному студенту виявити хист у творчих роботах.
Викладачі ЦК "Образотворче мистецтво"
Викладач цифрових технологій
Викладач рисунку та живопису
Викладач рисунку та живопису
Клас лозоплетіння започатковано водночас зі створенням циклової комісії. Першим керівником був Ковальчук Ю. З 1994 р. по 2017 р. його очолювала Р. Вронська, заслужений майстер народної творчості України. Нині керівником є О. Щур.
Основою роботи лозоплетіння високо сенситивне ремесло, яке набувається лише на практиці протягом досить тривалого часу. Тому, поряд із теоретичними дисциплінами, головну увагу в навчанні приділено практичним заняттям. Аби краще розуміти практику лозоплетіння студенти вивчають техніку і технологію, матеріалознавство.
Основним кредо навчання є вивчення та дослідження традиційних форм плетених з природних матеріалів. Навчання здійснюється переважно на традиційних формах з фондів музею та етнографічних експедицій. Оскільки через об'єктивні обставини вибір матеріалів обмежений , у повсякденній практиці використовуються оптимальні, випробувані протягом тривалого часу, методики, що відповідають специфіці ремесла. Студенти також знайомляться з новими сучасними матеріалами та технологіями.
Система викладання лозоплетіння дає можливість її випускникам після закінчення навчання самостійно працювати.
Різьблення – це органічний сплав високої естетики і практичної доцільності. Це традиційна діяльність національної культури з притаманними їй ознаками і характеристиками автентичної духовності.
Робота класу розпочалась у 1993 році, її очолила С. Пасюк. Основою навчальної діяльності стала особлива увага до форми, її візуальної характеристики, точне і бездоганне володіння технікою різьблення.
Нині різьблення очолює І. Щур, який спрямував роботу на аналіз та вивчення високих мистецьких зразків, формальні вправи, вивчення та копіювання класичних прототипів, глибоке студіювання орнаменту, його формоутворюючих способів – це підпорядковується пізнанню великих мистецьких набутків та проектуванню нових сучасних об'єктів.
Історія розвитку кераміки на Волині сягає тисячоліть. На теренах нашого краю існувало багато культур, які залишили після себе безліч пам'яток. Підготовка фахівців - керамістів завжди була актуальною. У 1993 році було відкрито відповідний клас, його очолила Г. Хаджиоглова. Було розроблено і затверджено освітню програму, навчальний план з урахуванням національних традицій та кращих досягнень світової школи.
Завдання кераміки – розвивати здібності молодого автора, а саме: допомогти йому зображувальними засобами, засвоїти закономірності побудови пластичної форми, розвинути самостійність художнього мислення, опанувати комплекс суміжних дисциплін.
Нині цей напрямок очолює І. Хом'як, основну увагу студентів він направляє на вивчення і застосування давніх технологій та сучасних тенденцій роботи з глиною, поєднанні традиційних і сучасних матеріалів, які дають можливість студентам можливість максимально виражати свій творчий задум.
Набутті знання та навички випускники можуть використовувати в практичній діяльності на виробництві або продовжити поглиблювати їх у вищих навчальних закладах.
Декоративний розпис у 1993 році заснував В. Возняк. Він вибудовував навчальну програму на академічній основі з аналізом та вивченням композиції, де велика увага приділяється академічному живопису та рисунку.
Нині викладацьку роботу з розпису продовжили Г. Вахрамєєва та учень В. Возняка В. Мискевич. Навчальна програма була переглянута, особлива увага почала приділятися вивченню декоративних живописних технік, з чим значно розширився діапазон використання творчих можливостей студентів і масштабність навчальних завдань. Студенти під керівництвом викладачів розробляють різноманітні композиції від знаку, символу, до сюжетних тем.
Широко використовуються новітні техніки і технології. Одна з головних вимог до майбутніх художників - постійний пошук оригінальних образних засобів та їх вдосконалення.
Напрямок використання цифрових технологій в декоративному оформленні відкрився у 2021 році. Очолюють його Ю. Лопанова та О. Лопанов. Особлива увага приділяється викладанню практиків, які безпосередньо працюють в IT сфері. В класі студенти вивчають сучасні цифрові технології, їх застосування у декоративному оформленні середовища та вивчають нові технологічні можливості. В умовах воєнного стану здобувачі освіти беруть активну участь в різноманітних благодійних акціях на підтримку ЗСУ, конкурсах, створюють інсталяції. В продовж навчання створюють роботи, які згодом можуть бути використані, як основа для портфоліо та представленні роботодавцю, як мінімальний досвід роботи.
Науково – методичні основи рисунка і живопису є провідними фаховими дисциплінами. У 1992 – 1994 роках клас очолив В. Возняк, Р. Смаль. Перші роки становлення для класу були часом нагромадження цінного практичного досвіду, пошуків оптимальних методик викладання рисунку та живопису. Зусиллями таких художників-педагогів, як В. Возняк, Г. Санін, Г. Хаджиоглов, Л. Хведчук., В. Конська, С. Кирилюк та І. Артушевська. Поступово формувалася власна навчальна база, змінювалися методи викладання, опрацьовувалися нові програми, навчальний процес став більш продуктивним і творчим.
Нині клас рисунка і живопису ведуть С. Пасюк, Р. Бочкай, Г. Вахрамєєва, Ю. Недопад. Створюються нові програми, розширюється авдиторний фонд, впроваджуються новітні методи навчання, організовуються виставки робіт студентів і викладачів. Розробляються детальні програми, у яких до кожного завдання визначаються методики з послідовним ускладненням їх на кожному наступному курсі.
Протягом всього періоду існування класу рисунка та живопису зібрано мистецький методичний фонд з рисунків та живописів, що дає можливість розгортати різноманітні експозиції. Успішному здійсненню навчального процесу сприяє функціонування класу предмета пластичної анатомії, де грунтовно вивчається анатомія для художників, предмети перспективи та кольорознавства. Враховуючи методичний досвід викладачів старшого покоління, поєднуючи з новими вимогами сучасного мистецтва клас забезпечує високий рівень навчальної роботи.
Головним завданням класів теорії є забезпечення навчального процесу в циклі дисциплін з теорії та історії образотворчого мистецтва. Ведеться викладання таких дисциплін, як перспектива, кольорознавство, композиція, пластична анатомія, основи дизайну, графіка, історія образотворчого мистецтва, історія орнаменту та декоративного мистецтва, методика викладання образотворчого мистецтва, методика керівництва колективом, основи реставрації.
Науково - педагогічні засади класів теорії базуються на багаторічному досвіді попередників. Нині навчальний процес забезпечують: заслужений діяч мистецтв України І. Хмілевська, С. Пасюк, Ю. Лопанова, А. Мамчур, Г. Вахрамєєва.
Класи теоретичних дисциплін є важливою ланкою навчально - виховного процесу циклової комісії образотворчого мистецтва і посідає провідне місце в підготовці молодшого бакалавра з образотворчого мистецтва.
Співпраця циклової комісії
Волинський обласний осередок НСМНМУ
Волинський краєзнавчий музей
Луцька художня школа
Робочі моменти циклової комісії
Сертифікати підвищення кваліфікації
Додаткові матеріали
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ ВИПУСКНИКІВ
Протоколи