Голова ЦК образотворчого мистецтва

Пасюк Софія Олегівна



ЦК образотворчого мистецтва


Циклова комісія «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація» Волинського фахового коледжу культури і мистецтв імені І.Ф. Стравінського, заснована у 1992 році, стала передумовою довгоочікуваної орієнтації середньої ланки художньої освіти у Волинській області. Основними ініціаторами створення стали викладачі Луцького училища культури В.М. Лобанов і Р.М. Смаль.

За роки свого існування циклова комісія зазнала неодноразових реорганізацій та перебудов. Змінювалась мистецька орієнтація та назва. Так, у 1992 року щодо підготовки художніх кадрів, спроможних вирішувати проблеми "естетизації" навколишнього середовища, циклову комісію декоративно-прикладного мистецтва сформували на базі Луцького училища культури, який після злиття у 1997 році з Луцьким музичним училищем отримав назву Волинського державного училища культури і мистецтв,  а відділ «Образотворче та декоративно-прикладне мистецтва».

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 20 червня 2007 року «Про затвердження переліку спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста» циклова комісія отримала назву "Образотворче мистецтво".

Нині циклова комісія має назву «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація».

Багаторічна викладацька діяльність педагогічного колективу циклової комісії стала міцним фундаментом, на якому впродовж трьох десятиліть здійснюється підготовка фахівців з образотворчого, декоративно-прикладного напрямків.

Основними структурними підрозділами циклової комісії є спеціалізації:

·      Художня обробка дерева;

·      Лозоплетіння;

·      Декоративний розпис;

·      Художня кераміка;

·      Декоративне оформлення, цифрові технології.

Відповідно працюють клас рисунку та живопису; клас лозоплетіння; клас кераміки; клас художньої обробки дерева; клас декоративного розпису; клас цифрових технологій; класи теоретичних дисциплін.

Головна форма набуття фахових знань –  навчання студентів в класах, якими керують авторитетні майстри мистецтва – С. Пасюк, І. Хом'як, В. Мискевич, І. Щур, О. Щур, А. Мискевич, Ю. Лопанова, Ю. Недопад. Попри різну спрямованість, класам притаманний індивідуальний підхід та дбайливе ставлення педагогів до творчої особистості студента, культивування вільного самовираження, заохочення до оригінальних композиційних вирішень з урахуванням кращих національних надбань.

Кожна майстерка має своє творче обличчя , напрямок  та індивідуальну методику виконання програми, а кожен її керівник - то своєрідна особистість. Постійно оновлюється зміст навчального процесу, впроваджуються новітні методики щодо підготовки спеціалістів . Індивідуальний підхід дає можливість кожному студенту виявити  хист у творчих роботах.

Клас рисунку та живопису

Науково - методичні основи рисунка і живопису є провідними фаховими дисциплінами . У 1992 - 1994 роках клас очолив В. Возняк, Р. Смаль. Перші роки становлення для класу були часом нагромадження цінного практичного досвіду, пошуків оптимальних методик викладання рисунку та живопису . Зусиллями таких художників-педагогів, як В. Возняк, Г. Санін,  Г. Хаджиоглов, Л. Хведчук., В. Конська, С. Кирилюк та І. Артушевська. Поступово формувалася власна навчальна база, змінювалися методи викладання, опрацьовувалися нові програми, навчальний процес став більш продуктивним і творчим.

Нині клас  рисунка і живопису ведуть С. Пасюк, А. Мискевич, Г. Вахрамєєва, Ю. Недопад. Створюються нові програми, розширюється авдиторний фонд, впроваджуються новітні методи навчання, організовуються виставки робіт студентів і викладачів. Набрала подальшого розвитку методика викладання, зокрема метод аналітично-конструктивного зображення. Розробляються детальні програми, у яких до кожного завдання визначаються методики з послідовним ускладненням їх на кожному наступному курсі.

Протягом всього періоду існування класу рисунка та живопису зібрано мистецький  методичний фонд з рисунків та живописів, що дає можливість розгортати різноманітні експозиції. Успішному здійсненню навчального процесу сприяє функціонування класу предмета пластичної анатомії, де грунтовно вивчається анатомія для художників, предмети перспективи та кольорознавства. Враховуючи методичний досвід викладачів старшого покоління, поєднуючи з новими вимогами сучасного мистецтва клас забезпечує високий рівень навчальної роботи.

Спеціалізація лозоплетіння

Клас лозоплетіння започатковано водночас зі створенням відділу. Першим керівником майстерні був Ю. Ковальчук.  З 1994 р. по 2017 р. його очолювала Р.  Вронська, заслужений  майстер народної творчості України. Нині керівником класу є О. Щур.

Основою роботи лозоплетіння високо сенситивне  ремесло, яке набувається лише на практиці протягом досить тривалого часу. Тому, поряд із теоретичними дисциплінами, головну увагу в навчанні приділено практичним заняттям. Аби краще розуміти практику лозоплетіння студенти вивчають техніку і технологію, матеріалознавство.

Основним кредо навчання є вивчення та дослідження традиційних форм плетених з природних матеріалів. Навчання здійснюється переважно на традиційних формах з фондів музею та етнографічних експедицій. Оскільки через об'єктивні обставини вибір матеріалів обмежений , у повсякденній практиці використовуються оптимальні, випробувані  протягом тривалого часу, методики, що відповідають специфіці ремесла. Студенти також знайомляться з новими сучасними матеріалами  та технологіями.  

Система викладання класу лозоплетіння дає можливість її випускникам після закінчення навчання самостійно працювати.

Спеціалізація кераміки

Історія розвитку кераміки на Волині сягає тисячоліть. На теренах нашого краю існувало багато культур, які залишили після себе безліч пам'яток. Підготовка фахівців - керамістів завжди була актуальною. У 1993 році було відкрито на відділі відповідний клас, його очолила Г.  Хаджиоглова. Було розроблено і затверджено освітню програму, навчальний план з урахуванням національних традицій та кращих  досягнень світової школи.

Завдання класу – розвивати здібності молодого автора, а саме: допомогти йому зображувальними засобами, засвоїти закономірності побудови пластичної форми, розвинути самостійність художнього мислення, опанувати комплекс суміжних дисциплін.

Нині клас кераміки очолює І. Хом'як, основну увагу студентів він направляє на вивчення і застосування давніх технологій та сучасних тенденцій роботи з глиною, поєднанні традиційних і сучасних матеріалів, які дають можливість студентам можливість максимально виражати свій творчий задум.

Набутті знання та навички випускники можуть використовувати в практичній діяльності  на виробництві або продовжити поглиблювати їх у вищих навчальних закладах.

Спеціалізація художньої обробки дерева.

Художня обробка дерева – це органічний сплав високої естетики і практичної доцільності. Це традиційна діяльність національної культури з притаманними їй ознаками і характеристиками автентичної духовності.

Робота класу розпочалась у 1993 році, її очолила С. Пасюк. Основою навчальної  діяльності стала особлива увага до форми, її візуальної характеристики, точне і бездоганне володіння технікою різьблення.

Нині клас художньої обробки дерева очолює І. Щур, який спрямував роботу на аналіз та вивчення високих мистецьких зразків, формальні вправи, вивчення та копіювання класичних прототипів, глибоке студіювання орнаменту, його формоутворюючих  способів – це підпорядковується пізнанню великих мистецьких набутків та проектуванню нових сучасних об'єктів.

Спеціалізація декоративного розпису

Клас декоративного розпису заснував у 1993 році В. Возняк. Він вибудовував навчальну програму на академічній основі з аналізом та вивченням композиції, де велика увага приділяється академічному живопису та рисунку.

Нині викладацьку роботу в класі декоративного розпису продовжив його учень В. Мискевич. Навчальна програма була переглянута, особлива увага почала приділятися вивченню декоративних живописних технік, з чим значно розширився діапазон використання творчих можливостей студентів і масштабність навчальних завдань. Студенти під керівництвом викладача розробляють різноманітні композиції від знаку, символу, до сюжетних тем.

Широко використовуються новітні техніки і технології. Одна з головних вимог до майбутніх художників - постійний пошук оригінальних образних засобів та їх вдосконалення.

Спеціалізація цифрових технологій.

Відкрилася у 2021 році. Очолює її Ю. Лопанова. В класі студенти вивчають сучасні цифрові технології, їх застосування у декоративному оформленні середовища та вивчають сучасні прикладні можливості. Студенти беруть активну участь в різноманітних конкурсах, створюють інсталяції.

Класи теоретичних дисциплін.

Головним завданням класів теорії є забезпечення навчального процесу в циклі дисциплін з теорії та історії образотворчого мистецтва. Ведеться викладання таких дисциплін, як перспектива, кольорознавство, композиція, пластична анатомія, основи дизайну, графіка, історія образотворчого мистецтва, історія орнаменту та декоративного мистецтва, методика викладання образотворчого мистецтва, методика керівництва колективом, основи реставрації.

Науково - педагогічні засади класів теорії базуються на багаторічному досвіді попередників. Нині навчальний процес забезпечують : заслужений діяч мистецтв України І. Хмілевська, С. Пасюк, А. Малімон, Ю. Лопанова.

Класи теоретичних дисциплін є важливою ланкою навчально - виховного процесу на відділі Образотворчого мистецтва і посідає провідне місце в підготовці молодшого спеціаліста з образотворчого мистецтва.


СЕРТИФІКАТИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ